Úvod »Zdravotníctvo, personál» Úspešná lekáreň
Pri tvorbe publikácie sme akceptovali reálne potreby lekárnikov z praxe. Úlohou publikácie je pomôcť vám v dobe hekticky sa meniacich predpisov a nariadení a ozrejmiť mnoho vecí, ktoré sa každodenne objavujú. Nájdete v nej kompletné znenia legislatívnych predpisov ovplyvňujúcich každodennú činnosť lekárne aj s komentárom, ekonomické poradenstvo, riešenia pracovnoprávnych otázok, rady a tipy na odstránenie problémov vo vašej lekárni, marketingové poradenstvo pre úspešnú lekáreň a v neposlednom rade aj informácie týkajúce sa vzdelávania.
Publikácia je členená do ôsmich kapitol. Prvou je Čitateľský servis, v ktorom nájdete upozornenia na každú horúcu novinku, aktuálny legislatívny prehľad, odpovede na Vaše otázky, adresár s dôležitými kontaktmi a prehľad vzdelávacích podujatí na najbližšie obdobie.
Druhou kapitolou je Lekáreň a legislatíva, kde okrem komentárov k najdôležitejším legislatívnym zmenám a právnym predpisom nájdete aj otázky týkajúce sa obchodnoprávnej, občianskoprávnej, pracovnoprávnej a trestnoprávnej problematiky.
Tretia kapitola – Prevádzka lekárne – vás upozorní na povinnú dokumentáciu, povinné vybavenie lekárne, vaše povinnosti ako poskytovateľa lekárenskej starostlivosti a rozoberie vybrané problémy z každodennej praxe.
V štvrtej časti Pracovnoprávne vzťahy nájdete všetko, čo súvisí s pracovnoprávnou legislatívou, prijímaním a uvoľňovaním zamestnancov, pracovným procesom, komunikáciou so zamestnancami a pod.
Piata kapitola sa venuje Ekonomike lekárne, či už z pohľadu možností jej financovania zo strany zdravotníckych poisťovní, ako aj z pohľadu riešenia vybraných ekonomických problémov v lekárni.
Šiesta kapitola Zákazník sa venuje zákazníkovi, kde rozoberieme povinnosti lekárnika voči zákazníkom, ochranu osobných údajov, povinnosti a práva zákazníka.
Siedma kapitola je venovaná marketingu a komunikácii, kde nájdete zaujímavé informácie, či už o vplyve prostredia na úspech lekárne, vernostnom systéme, efektívnej komunikácii s pacientom, alebo možnostiach reklamy.
Záverečná, ôsma, kapitola rozoberá problematiku, ktorá sa týka výlučne vás ako lekárnika (vzdelávanie, etika, e-Healt) .
A Čitateľský servis
A 1 Aktuality
B Lekáreň a legislatíva
B 1 Aktuálny legislatívny proces
B 2 Komentáre k zdravotníckym predpisom
B 3 Znenia zdravotníckych predpisov
C Prevádzka lekárne
C 1 Povinná dokumentácia
C 2 Povinnosti súvisiace s prevádzkou
C 3 Podrobnosti k vybraným problémom
D Pracovnoprávne vzťahy
D 1 Prijímanie a uvoľňovanie zamestnancov
D 2 Pracovný proces
D 3 Pracovnoprávne otázky
E Ekonomika lekárne
E 1 Dane
E 2 Vybrané ekonomické otázky
F Zákazník
F 1 Informovanosť zákazníka
G Marketing a komunikácia
G 1 Efektívna komunikácia s pacientom
G 2 Ako ponúkať svoje služby
H Lekárnik
H 1 Sústavné vzdelávanie